KARLSKOGA SEGELFLYGKLUBB

En upplevelse för livet eller en början på en ny hobby?

Gör en prova-på-start i ett segelflygplan eller ge bort ett presentkort

Tillsammans med en erfaren pilot får du prova på att spaka ett segelflygplan med dubbelkomando och njuta av den vackra utsikten Karlskoga bjuder på från ovan.

Provstart med bogsering upp till 1000m (ca 20-25 minuters flygtid): 1200 kr.

Provstart med bogsering upp till 800m (ca 15-20 minuters flygtid): 1000 kr.

OBS: P.g.a. regler kring våra flygplans tillsatsvikter har vi en viktbegränsning på ca 105 kg för provelever

Vid en prova-på/presentstart så kommer vi överens om en tid som passar dig. Flyglärare/tränare, bogserförare och markpersonal finns på plats när du kommer och det är bara att flyga! Säsongen för segelflyg sträcker sig från april till och med september och vi utför dessa typer av flygningar framförallt på lördagar och söndagar. De flygplan som används är moderna tvåsitsiga segelflygplan i plast som har dubbelkommando. Presentkortsinnehavaren får sitta längst fram i planet på pilotens plats och vår erfarne lärare/instruktör sitter bakom. Inför flygningen kommer vi ge dig grundläggande förklaring om vad som kommer att hända, gå igenm säkerhetsrutiner och förklara instrumenten. Sen är det dags att bege sig iväg upp i det blå och genomföra en utökad provlektion där provflygaren själv får möjligheten att sköta spakarna under en stor del av flygningen.

För köp, kontakta Lars Eliasson 0705 - 652 715 eller
Anders Forsberg 0734 - 461472.
För tidsbokning när du vill utnyttja presentkortet kontakta i första hand Lars Eliasson 0705 - 652 715 eller
klubbstugan 0586 - 325 55.